Zapraszamy wiejskie szkoły podstawowe liczące do 110 uczniów do udziału w projekcie "Z Małej Szkoły w Wielki Świat". Projekt obejmuje 9 województw: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubuskie, opolskie, mazowieckie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.
Zainteresowane szkoły zapraszamy na konferencje informacyjno-promocyjne, które organizujemy w lutym w pięciu miastach Polski:Toruniu (16.02), Warszawie (17.02), Wrocławiu (19.02), Olsztynie (23.02) i Gorzowie (26.02).
Więcej o konferencjach (PDF - 60 KB)
O projekcie
Nasza oferta w projekcie "Z Małej Szkoły w Wielki Świat" to zajęcia prowadzone metodą projektów edukacyjnych, wsparcie nabywania kompetencji poprzez stosowanie oceniania kształtującego oraz praca w zespołach międzyklasowych (I–III i IV–VI).
W 110 wiejskich szkołach w ciągu trzech lat szkolnych (od września 2010 r. do września 2013 roku) będą się odbywały zajęcia wspierające u uczniów rozwój wybranych kompetencji kluczowych:
- kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych,
- kompetencji społecznych i obywatelskich,
- umiejętności uczenia się.
Projekty będą realizowane przez przeszkolonych nauczycieli na podstawie przygotowanych scenariuszy zajęć, a ich tematy i proponowane działania będą wspierały integrację szkoły ze środowiskiem lokalnym.
Więcej o projekcie
Organizatorzy
Organizatorem projektu jest Federacja Inicjatyw Oświatowych wraz z Fundacją Wspierania Aktywności Lokalnej FALA, Fundacją Edukacja dla Demokracji, Fundacją Partnerstwo dla Środowiska i Szkołą Wyższą Przymierza Rodzin.
Federacja Inicjatyw Oświatowych
Zarządzanie projektem, rekrutacja i wsparcie dla 62 szkół regionu centralnego (województwa: mazowieckie, warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie, pomorskie, wielkopolskie).
Koordynatorka projektu: Elżbieta Tołwińska-Królikowska Koordynatorka regionu: Ewa Lubczyńska
Fundacja FALA
Rekrutacja i wsparcie dla 48 szkół regionu zachodniego (województwa: opolskie, dolnośląskie, lubuskie, zachodniopomorskie).
Koordynator regionu: Tomasz Siemież
|